web analytics

Συγγραφικό έργο

Σημείωμα Έκδοσης (Άνοιγμα . . .)

Το παρόν συγγραφικό έργο αφορά τα Μαθηματικά κυρίως, την επιστήμη που σπούδασα και δίδαξα επί 40 και πλέον χρόνια, αρχικά, για λίγο στην ιδιωτική εκπαίδευση και στη συνέχεια  στο Δημόσιο Σχολείο, καθώς αυτή ήταν η επιθυμία μου, από τα μαθητικά μου κιόλας χρόνια.

Τα βιβλία τυπώθηκαν κάποτε, μα δεν εκδόθηκαν ποτέ. Τυπώνονταν στον αναγκαίο κάθε φορά, αριθμό αντιτύπων και  μοιράζονταν δωρεάν στους εκάστοτε μαθητές του σχολείου. Όσα έχουν στον τίτλο την λέξη «Θέμα» – δεν αναφέρονται στην διδακτέα σχολική ύλη και είναι μοναδικά στο είδος τους.

Αυτή η επίσημη έκδοση, σε ηλεκτρονική μορφή, περιέχει το απόσταγμα γνώσης και εμπειρίας μου, όχι μόνο στα Μαθηματικά και την εκπαίδευση αλλά και στην ίδια την πορεία της ζωής μου. Κάποια λίγα κομματάκια, προέρχονται από τα μαθητικά μου χρόνια, από τις  σημειώσεις που χρησιμοποιούσα ως μαθητής, για να κάνω – με τη βοήθεια του δασκάλου μου – μαθήματα σε μικρότερους μαθητές όπως και  μαθήματα επανάληψης στους συμμαθητές μου κάθε Κυριακή.

Άρχισαν να παίρνουν «σάρκα και οστά», ως ολοκληρωμένα βιβλία, όταν συνειδητοποίησα ότι τα Μαθηματικά λειτουργούσαν για μένα ως καταφύγιο και τρόπος συμβολοποίησης των δύσκολων συνθηκών της προσωπικής μου ζωής. Μέσω της τυπικής λογικής τους και των άπειρων  συμβόλων  τους,  οδηγήθηκα  σ’ αυτή την δημιουργική και χρήσιμη σύνθεση, που αναμφισβήτητα αποτελεί για μένα ένα σημαντικό  κομμάτι της ιστορίας μου.

Επέλεξα την  «προφορικότητα» στον τρόπο γραφής γιατί κάνει τις μαθηματικές έννοιες να φαίνονται οικείες στον αναγνώστη.

Το 2022, με την ηλεκτρονική αυτή έκδοση, κλείνει ένας πολύ μεγάλος κύκλος 50 και πλέον ετών.

Η χρήση σε όλα τα εξώφυλλα του γραφιστικού σχεδίου που έχω ονομάσει «το τραμπαλιζόμενο τρενάκι» ή «το τρένο της γνώσης», θέλει να σηματοδοτήσει δυο πράγματα: Αφενός πως η γνώση, όπως και η ζωή, είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι που δεν πρέπει να αμελούμε  να το χαιρόμαστε, παρόλο που κρύβει δυσκολίες και καμιά φορά χτυπήματα  – τα χτυπήματα άλλωστε δεν λείπουν από κανένα παιχνίδι – , αφετέρου, να θυμίζει πως οι λέξεις «παιδί», «παιχνίδι» και «παιδεία» έχουν την ίδια ρίζα!

Πολλά από τα θέματα που αναπτύσσονται σήμερα είναι εκτός «εξεταστέας ύλης» και κάποια δεν διδάσκονται καν, όμως θα φανούν χρήσιμα σε μελλοντικούς μελετητές, γιατί πίσω από τις γραμμές φαίνεται η εξελικτική  πορεία των Μαθηματικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Μέσα στα έντεκα αυτά βιβλία με περισσότερες από 3500 σελίδες, περιέχονται αρκετά σκίτσα μου και  ευτράπελα σχόλια. Αυτά, τα απομονώνω  στο δωδέκατο τευχίδιο (τελευταίο).

Το συγγραφικό έργο στο σύνολό του, διατίθεται δωρεάν σε ψηφιακή μορφή από τον σύλλογο «Φίλοι της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς», που είναι και ο τυπικός εκδότης, μέσα από τον κατάλογο της Βιβλιοθήκης Λιβαδειάς. Για να δείτε ή να κατεβάσετε τα βιβλία πατήστε στην εικόνα.

Δαμιανός Μωραΐτης